8 januari 2009

Överdrivet Kall Ridlektion

Idag hade jag dressyrlektion. Det gick jättebra och jag frös så där lite lagom. Efter lektionen skulle vi sätta på hästarna skrittäckerna och jag hoppade som vanligt av hästen. Det som inte var vanligt var att det kändes väldigt stelt i vänster ringfinger. Jag drog snabbt av vanten och fick mig en rolig syn. Mitt ringfinger hade svullnat upp! Det gick inte att böja den helt och den var mycket tjockare än långfingret! Jag pratade om det med en tjej i stallet och hon sa att när man rider sitter man ju med knytna händer och nu när det är så kallt kan det hända att det fryser lite och det var exakt vad som hänt mig. Men det är tur att det gått ner nu!! Annars hade det varit ruggigt värre! ;)

2 kommentarer:

Marie sa...

Ha, ha.......som en liten prinskorv kanske?!

Sanna sa...

Absolut!! xD