18 januari 2009

Dressyrtävling

Tog nyss en dusch och det var nog det enda jag behövde för att må bra! Efter en svettig, kall och rolig dag i stall och centrum är man inte så ren när man väl kommit hem. Jag gick upp i tid och vi kom iväg när vi skulle. När vi kom till stallet gjorde vi iordning Dante i bra takt. Vi kom till tävlingsplatsen när vi skulle men det blev ändå rakt upp på hästen när vi kom tid. Min syster hjälpte mig att rida fram och han blev mjuk och fin. Jag startade som tvåa så det blev snabb start och när jag väl kommit igång gick det bra. Tyvärr, Tyvärr råkade det bli två små, korta travsteg i skritten. Det gav mig då minuspoäng. Men allt som allt gick det rätt så bra och jag var nöjd. Som startnummer 12 red Emma in på Dante och red utmärkt, Dante gick fint, han hade ganska bra tempo ( Det är hans problem för både Emma och mig ) Gjorde allt där dom skulle och fina fattningar. Eftersom Emma var sist blev det prisutdelning direkt efter henne. Och det är ju en liten blåbärshoppning som betyder att det är som clear round hoppning fast dressyr. Om man får mer än 60 % får man en medalj. När hon ropade upp mitt namn spände sig hela kroppen, Vad hade jag fått för poäng?! När jag fick veta att jag fått 71,3 % bubblade det inom mig ( Jag var den enda som hade fått 70 % på den klassen ). Att det hade gått så bra trodde jag inte, och jag hade rätt. När Emma fick 68,8 % och det gick bättre för henne än för mig började vi räkna i protokollet och vi upptäckte genast att dom räknat fel! Jag skulle fått 185 poäng men fick istället 195 då dom räknat fel. Lite snopet men ändå bra att vi upptäckte det.

1 kommentar:

Marie sa...

Wow!!!! Du är såååååå duktig! Grattis till poängen. Fattade inte att det var dressyr, sorry ;-)