28 januari 2009

Bra Dante!

Fick vi säga ganska ofta idag! Jag tar det från början, Idag hade vi hoppträning. Det blev Dantes lydnad som fick jobba den här gången för vår tränare byggde nämligen upp fyra skrämsel hinder. Och av värsta slagen! ;)

Hinder 1: Trippelbarr med 6 st orange koner under. Acceptabelt, tyckte Dante.

Hinder 2: Två st sockerbitar som det låg 1 ljusgul bom på. Under låg en blå presenning Vår tränare tog sedan bort bommen och breddade ut presseningen.

Hinder 3: En stor, randig kub ( 1 m bred, 60 cm hög ) utan hinderstöd på sidorna.

Hinder 4: Likandan kub men med en trätjur bredvid. ca. 110 cm hög och 140 cm bred. Dantes skräck kan man säga.


Dante stannade 15 meter ifrån hinder 4 och vägrade gå närmare. När vi till slut fick dit honom tyckte han den var superläskig. Sedan kunde han inte rida förbi tjuren utan att rusa iväg! Det är Sant, Dante - Rusa iväg, kunde man aldrig tro! ;)

1 kommentar:

Marie sa...

Ha, ha, ha :-)! Fick han "spunk"?
Idag på F´s ridning var det en häst som var helt toktokig. Han var såååå glad att få hoppa (de hade också hoppträning) så han sparkade bakut, krumbuktade och for som en tetting. Tur att R som red honom är en van ryttare med bra balans. Jag kände mig lite shaky där jag satt på läktaren men R bara skrattade. Så de är de små liven ;-). Nu ska jag knoppa ;-).