6 december 2008

Olycklig Kärlek

Du ser mig som en tönt
Du vet inte att mitt hjärta är ömt.
Jag ser Dig som en dröm
Men Din min säger ”GLÖM”.
Jag försöker skaffa kontakt
men Du vill skydda din makt.
jag börjar förstå
att jag Dig aldrig kommer få.
men så en dag ger Du mig en blick
i mitt huvud sa det klick.
jag snurrade runt
Och fick se mig något sunt.
det var inte mig du såg på, det var henne
hon, som jag faktiskt kände
Som jag nu så mycket hata.
Hon var en skata
Som försökte sno dig
Som så länge fyllt värme i mig.
Jag förstod att det var slut.
Det kom som ett spjut
Rakt in i hjärtat
Där du så länge hade härjat.
Men inte nu mer,
Och det är synd, att det är nu du mig ser.


Dikt Av Sanna

1 kommentar:

Marie sa...

Åh så fint skrivet, men sorgligt.
Känslor kan vara knepiga, men ändå jätte skönt att ha och att kunna känna. Lilla Sanna Panna. Kramisar till dig :-)